Man brukar ju hävda att all PR är bra PR, men jag tycker verkligen inte att det stämmer. Att bli omtalad för något negativt gör kanske att folk minns vem eller vilket varumärke det rörde, men risken är stor att man direkt kopplar ihop varumärket med den negativa omtalen. Och jag fattar jag inte hur det kan vara bra att ens varumärke endast förknippas med något negativt. Då måste det ju vara bättre att folk inte känner till varumärket.
För några dagar sen fick vi ett mail om att Maxime och jag hade utsetts till några av Sveriges sexigaste resebloggare av den erotiska e-handelsshopen Oliver & Eva. Då dök frågan direkt upp; är detta något vi tycker är positivt och vi önskar informera andra om? Vill vi associeras med att vara sexiga resebloggare? På en lista utsett av en sexshop? Efter att ha funderat några dagar så har vi kommit fram till att vi tycker detta är komiskt och lustigt och eftersom vi är ganska självironiska så bjuder vi på denna.
Vi är i sällskap med resebloggarna Galen i Grekland, Ett annat New York och Coconuts & Skylines som vi brukar följa samt några andra. På något sätt känns det bättre att våra ”kompisar” också är med.
Skärmdump från min telefon. Jag har bara med jobbdatorn till Oslo och eftersom Oliver & Eva är klassade som porr så kommer jag inte in på deras sajt från min jobbdator. |
Jag tror inte att all PR är bra PR, men det här kan ni nog välja att ta positivt tycker jag, även om det var en lite udda lista. Grattis får man säga då! 🙂
(Och på omvänt sätt antar jag att de får en hel del PR på det här sättet ;))